Επαναπροσεγγίζοντας το ελληνικό τουριστικό προϊόν στη βάση του: Η κορινθιακή σταφίδα

Απόσπασμα από άρθρο που διαβάσαμε στο epixeiro.gr:

korinth_stafida_interview3.jpg?mtime=20200219212502#asset:167539

Η κορινθιακή σταφίδα, όπως γνωρίζουν οι περισσότεροι, έχει αποτελέσει ένα προϊόν που πάνω του έχει βασιστεί η ελληνική οικονομία για δεκαετίες και του έχει κοστίσει την εικόνα του, ως ένα προϊόν «commodity». Έχει αλλάξει η εικόνα της σταφίδας μετά την κρίση;

Πράγματι, στην κορινθιακή σταφίδα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό το «κτίσιμο» του νέου ελληνικού κράτους από το 1830 και μετά. Η κορινθιακή σταφίδα αποτέλεσε το κατεξοχήν εξαγώγιμο προϊόν μέχρι και το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα, όπου και αποτελούσε το 70% των συνολικών εξαγωγών, χαρακτηρίζοντας την έτσι ως εθνικό προϊόν. Μόνο ως υπερβολή δεν μπορεί να θεωρηθεί αυτό που είχε πει κάποτε ο Ξενοφών Ζολώτας, ότι η σταφίδα για την Ελλάδα ήταν «ότι και ο καφές για τη Βραζιλία»!

Στην κορινθιακή σταφίδα οφείλεται η χρηματοδότηση και κατασκευή μεγάλων έργων υποδομής του νεοϊδρυθέντος ελληνικού κράτους του 1830, από και για την εμπορία της, όπως η αναβάθμιση – κατασκευή μεγάλων εξαγωγικών λιμανιών, η έναρξη της κατασκευής του σιδηροδρόμου της Πελοποννήσου και της διώρυγας της Κορίνθου με σκοπό την καλύτερη και ταχύτερη μεταφορά της στις αγορές του εξωτερικού.

Επίσης, η κατασκευή κτιρίων σπουδαίας πολιτιστικής σημασίας και κληρονομιάς [(Θέατρο Απόλλων στην Πάτρα (έργο του διάσημου αρχιτέκτονα Τσίλερ), Ιερός Ναός Αγίου Ανδρέα Πατρών, η κατασκευή νεοκλασικών αρχοντικών και αποθηκών σε όλες τις περιοχές καλλιέργειάς της, που ανήκαν σε σταφιδέμπορους της εποχής, αλλά και η δημιουργία εορτών και εκδηλώσεων (π.χ. το καρναβάλι της Πάτρας)], οφείλονται κυρίως στον πλούτο τον οποίο δημιούργησε το εμπόριο της κορινθιακής σταφίδας και στις επιρροές από τις χώρες της δυτικής Ευρώπης στις οποίες κατευθυνόταν.

Κατά την περίοδο της κρίσης η εικόνα της κορινθιακής σταφίδας διαρκώς άλλαζε και εξελίχθηκε. Είναι άξιο αναφοράς ότι η κορινθιακή σταφίδα κατάφερε όχι μόνο να κρατήσει αλλά και να υπερδιπλασιάσει τις τιμές της στην παγκόσμια αγορά εν μέσω οικονομικής κρίσης. Η αλλαγή της εικόνας της κορινθιακής σταφίδας από ένα απλό προϊόν commodity συνεχίζεται αδιάλειπτα, με απώτερο στόχο η τιμή στον παραγωγό της να φτάσει στο επίπεδο που της αναλογεί!

Ποια είναι σήμερα η εικόνα για τη διεθνή αγορά της σταφίδας και ποια η θέση της Ελλάδας ως παραγωγού;

Η κορινθιακή σταφίδα, με ελληνική ετήσια παραγωγή περί τους 20.000 τόνους, συνεχίζει να δραστηριοποιείται σε μια έντονη ανταγωνιστική παγκόσμια αγορά που απαριθμεί συνολικά άνω του 1 εκ. τόνους αποξηραμένων φρούτων. Η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση παραγωγού κορινθιακής σταφίδας, παράγοντας το 80% της συνολικής παγκόσμιας παραγωγής, ενώ παράλληλα διαθέτει και την καλύτερη ποιότητά της, λόγω του ευνοϊκού μικροκλίματος που δρα καταλυτικά στην αναβαθμισμένη ποιότητα του προϊόντος.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο, κάνοντας κλικ εδώ: epixeiro.gr

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s