Κορυφαία διατροφικά στοιχεία της κορινθιακής Σταφίδας

Το άφθονο αντιοξειδωτικό της περιεχόμενο, μπορεί να χαρακτηρίσει την κορινθιακή σταφίδα ως ένα υπερτρόφιμο (superfood), το κατεξοχήν ΕΛΛΗΝΙΚΟ superfood!

Αξίζει να αναφερθούμε ξεχωριστά σε επιλεγμένα επιμέρους συστατικά που περιέχονται σε αφθονία στη σταφίδα:

  • Διαιτητικές (φυτικές) ίνες : Η σταφίδα, επειδή καταναλώνεται με τη φλούδα της, έχει πολύ υψηλό ποσοστό διαιτητικών ινών (6,7 γραμμάρια ινών στα 100 γραμμάτια σταφίδας). Σαν μέτρο σύγκρισης αναφέρουμε ότι οι αντίστοιχες περιεκτικότητες στη βρόμη και στο ψωμί ολικής άλεσης είναι 6,6 και 5,8. Οι διαιτητικές ίνες λειτουργούν ως υπόστρωμα για ωφέλιμα βακτήρια του παχέος εντέρου, προσδίδουν δηλ. στην σταφίδα πρεβιοτικές ιδιότητες, βοηθώντας έτσι στην καλή λειτουργία του εντέρου και παράλληλα εμποδίζουν τη βιοσύνθεση χοληστερίνης.
  • Κάλιο:  Η περιεκτικότητα της κορινθιακής σταφίδας σε κάλιο είναι 0,7 γραμμάρια καλίου ανά 100 γραμμάρια σταφίδας, ένα από τα υψηλότερα περιεχόμενα που παρατηρείται σε τρόφιμα. Για παράδειγμα, η κατεξοχήν εισαγόμενη μπανάνα που θεωρείται ένα φρούτο με υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο, περιέχει μόνο τη μισή ποσότητα (0,35 γραμμάρια καλίου/100 γραμμάρια) σε σχέση με τη μαύρη σταφίδα! Ο ρόλος του καλίου είναι να ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση δρώντας ανταγωνιστικά προς το νάτριο που βρίσκεται κρυμμένο σε αλμυρά και όχι μόνο τρόφιμα.
  • Ολεανολικό οξύ: Περιέχεται σε συγκέντρωση 70,25 mg ανά 100 γρ. Κορινθιακής (μαύρης) σταφίδας ή οποία κρίνεται πλούσια σε σχέση αυτής άλλων τροφίμων. Η παραπάνω ουσία καταπολεμά βακτήρια που προκαλούν τερηδόνα και ουλίτιδα, καταστέλλει την ανάπτυξή τους και εμποδίζει την προσκόλλησή τους και τη δημιουργία της οδοντικής πλάκας. Αν και μπορεί να φαίνεται περίεργο, η κατανάλωση κορινθιακής σταφίδας δεν επηρεάζει, αν όχι και ωφελεί την υγεία των δοντιών και του στόματος και παρόλο του ότι είναι γλυκιά, δεν περιέχει ζάχαρη (σακχαρόζη).
  • Ρεσβερατρόλη: Η ρεσβερατρόλη αποτελεί αντιοξειδωτική ουσία η οποία δικαιολογεί το λεγόμενο “French paradox’’ ή αλλιώς, ότι η ήπια κατανάλωση κόκκινου κρασιού κάνει καλό στην υγεία.  Η Κορινθιακή Σταφίδα είναι ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΑ στη ρεσβερατρόλη με υπερπολλαπλάσια περιεκτικότητα σε σχέση με το κόκκινο κρασί. Στα 100 γρ. Κορινθιακής σταφίδας περιέχονται 39,68 mg ρεσβεραστρόλης μεταξύ 25 άλλων αντιοξειδωτικών ουσιών όταν διάφορα superfoods όπως τα raspberries έχουν μόλις 0,02 και τα blackberries 0,05.
Γενικότερα η κορινθιακή σταφίδα περιέχει πολλαπλάσιες ποσότητες αντιοξειδωτικών κι άλλων ιχνοστοιχείων και βιταμινών σε σχέση με τα blueberries και άλλων από τα λεγόμενα «superfoods (υπετροφές)» και δεν το λέμε εμείς, αλλά το United States Department of Agriculture (το Υπηρεσιακό Τμήμα των ΗΠΑ για τη Γεωργία)! United States Department of Agriculture, Agricultural Research Service
 10616072_649596675138122_6463592706578905168_n1004596_433427450088380_1631268840_n
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s